پایان مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه (۷ تیر ۱۴۰۳) مشهد کانون انتخابات در آخرین روز تبلیغات ریاست‌جمهوری + فیلم پیش بینی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ براساس نظرسنجی ایسپا (۶تیر ۱۴۰۳) تقدیر شورای‌عالی اجماع نیروهای انقلاب از قاضی‌زاده هاشمی نامه قاضی‌زاده هاشمی به خانواده شهید رئیسی: باید از شهید مظلوم‌مان دفاع کنیم پورمحمدی: مشارکت بالا به رفع تحریم کمک می‌کند | برای روش مصرف انرژی رفراندوم بگذاریم قاضی‌زاده‌هاشمی انصراف داد (۶ تیر ۱۴۰۳) سپاه امام‌رضا(ع) مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرد هشدار سازمان ملل: گسترش جنگ به لبنان به طور بالقوه آخرالزمانی است مخبر در گفت‌وگو با پوتین: روابط راهبردی تهران-مسکو غیر قابل تغییر است نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری تا چه زمانی می‌توانند انصراف دهند؟ جزئیاتی از موشک هایپرسونیک جدید نیروهای مسلح یمن (۶ تیر ۱۴۰۳) زاکانی در برنامه «بدون تعارف»: آمدم که به دهه ۹۰ برنگردیم + فیلم عملیات مشترک نیروهای مسلح یمن و مقاومت عراق | کشتی رژیم صهیونیستی در بندر حیفا هدف قرار گرفت حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک صهیونیست‌نشین «العین الثالثه» کاخ سفید: کمک‌های نظامی به تل آویو ادامه دارد اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور درباره حضور نماینده کاندیدا‌ها در شعب اخذ رأی‌ قالیباف در اجتماع هواداران خود در مشهد: کشور تاب اختلاف و دعوا و بهانه جویی ندارد| ما سیاست بلدیم، اما کار‌های خلاف انجام نمی‌دهیم+ فیلم و عکس (۶ تیرماه ۱۴۰۳) وعده‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری برای بهبود رفاه اجتماعی چیست؟
سرخط خبرها

تماس تلفنی امیرعبداللهیان با همتای افغانستانی | پایبندی هیات حاکمه افغانستان بر حقابه ایران مثبت ارزیابی می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۴۶۱۲
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
تماس تلفنی امیرعبداللهیان با همتای افغانستانی | پایبندی هیات حاکمه افغانستان بر حقابه ایران مثبت ارزیابی می‌شود
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی سرپرست وزارت خارجه افغانستان تاکید سرپرست وزارت خارجه افغانستان بر پایبندی هیات حاکمه افغانستان بر حقابه ایران مثبت ارزیابی میشود.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در تماس با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه دولت سرپرستی موقت افغانستان تاکید کرد که حقابه ایران در مناسبات با کابل تاثیر دارد.

امیرعبداللهیان بعد از ظهر امروز در این تماس تلفنی درخصوص موضوع حقابه هیرمند و سایر مسائل فیمابین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی، تاکید سرپرست وزارت خارجه افغانستان  بر پایبندی هیئت حاکمه افغانستان بر حقابه ایران را مثبت ارزیابی کرده و در عین حال اظهار داشت: رهاسازی آب از سوی  افغانستان و تامین حقابه ایران به صورت عملی، مطالبه جدی جمهوری اسلامی ایران است و این امر در مناسبات فیمابین تاثیر دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به مشکلات فراوانی که عدم تامین حقابه ایران و خشکسالی ناشی از آن بر مردم سیستان و بلوچستان تحمیل کرده ابراز امیدواری کرد طرف افغانستانی اهتمام لازم را در رهاسازی آب این سد و رساندن آب به این استان داشته باشد.

امیرعبداللهیان همچنین بر اجرای دقیق و کامل بندهای پیش بینی شده در معاهده 1351 پیرامون آب هیرمند، از جمله امکان بازدید یک کمیته فنی مشترک میان دو کشور از وضعیت آب موجود در سمت افغانستان، تاکید کرد و آن را برای کشورمان بسیار مهم خواند.

دکتر امیرعبداللهیان با اشاره به تلاش دشمنان برای تخریب مناسبات دو کشور ، برخی تنش‌های مرزی را عاملی منفی خواند و بر مسئولیت افغانستان بر عدم تکرار آن تاکید کرد و افزود: تعهد به امنیت مرز مشترک ، خط قرمز ماست.

سرپرست وزارت خارجه افغانستان نیز در این گفتگو، با اشاره به مشکلات کشور خود از جمله خشکسالی و مسائل فنی، بار دیگر بر حقابه ایران مطابق معاهده هیرمند تاکید کرده و بر تلاش طرف افغانستانی برای رفع مشکل آب و نیز موضوعات مرزی تصریح کرد. وی بر تعهد افغانستان بر امنیت مرزها با همسایگان نیز تاکید کرد.

طرفین در خصوص پروژه برق ، راه آهن و تجارت مرزی تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران در پایان بار دیگر بر ضرورت فوری رها سازی آب و بازدید تیم مشترک فنی از وضعیت آب موجود در سد کجکی تاکید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->